Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Abilităţile de comunicare în continuă promovare Eseistul John Burroughs afirma: „Fiecare zi pare prea scurtă pentru toate gândurile pe care le gândesc, pentru toate plimbările pe care vreau să le fac, pentru toate cărţile pe care vreau să le citesc şi pentru toţi prietenii pe care vreau să îi văd“ s-ar părea a fi în stilul de viaţă pe care şi l-a creat autorul, dar e un model de urmat pentru fiecare vorbitor cult. În acest context, la data de 26 februarie 2020, în incinta L.T. "Mihai Eminescu", Dubăsari am participat în cadrul unui seminar teoretico - practic raional. Seminarul a întrunit profesoarele de limba străină din cadrul instituţiilor de învăţământ preuniversitar din raion. Tema seminarului: "Formarea competențelor de comunicare scrisă şi orală la orele de limba străină". Seminarul s-a axat pe activităţi practice şi teoretice. Profesoarele Barcuţa Natalia şi Fiodorov Natalia au prezentat câte o oră publică în clasele a II-a şi a V-a. Utilizarea TIC la ore a devenit o tradiţie deja, elevii, deşi micuţi, au demonstrat abilităţi de utilizare atât a diverselor programe cât şi a utilizării propriului telefon mobil. Iar profesoarele Deordiuc Ina şi Ambroci Tatiana au antrenat profesoarele într-un atelier de lucru la tema seminarului: „FORMAREA COMPETENȚELOR DE COMUNICARE SCRISĂ ŞI ORALĂ ÎN CADRUL ORELOR DE LIMBA STRĂINĂ”. Eu, în calitate de responsabilă de disciplina şcolară Limba străină în cadrul Direcţiei Învăţământ General, am organizat cu profesoarele prezente la seminar un atelier de discuţie la tema: „SǍ NE CUNOAŞTEM ELEVII”. La baza suportului prezentat a fost amintită Teoria Inteligenţelor Multiple (TIM) care, la rândul ei, prezintă: 1. Calea prin care un individ poate să îşi rezolve problemele de viaţă reală; 2. Abilitatea de a crea un produs sau de a oferi un serviciu care este de valoare în cel puţin o cultură; 3. Potenţialul de a găsi sau de a crea soluţii care să faciliteze achiziţia de cunoaştere nouă. Au fost parcurse teoretic, dar cu exemple din practică, cele opt inteligenţe care ne ajută să ne cunoaştem elevii: 1. Inteligenţa verbal-lingvistică sau inteligenţa cuvintelor; 2. Inteligenţa logico-matematică sau inteligenţa numerelor şi a raţiunii; 3. Inteligenţa vizual-spaţială sau inteligenţa imaginilor, desenului şi a picturii; 4. Inteligenţa muzical-ritmică sau inteligenţa tonului, ritmului şi a timbrului; 5. Inteligenţa corporal-kinestezică sau inteligenţa întregului corp; 6. Inteligenţa interpersonală sau inteligenţa interacţiunilor sociale; 7. Inteligenţa intrapersonală sau inteligenţa autocunoaşterii; 8. Inteligenţa naturalistă sau inteligenţa tiparelor. Direcţia Învăţământ General, Dubăsari aduce mulţumiri administraţiei liceului pentru contribuţia adusă în buna organizare şi desfăşurare a seminarului raional. Violeta Nakai - Tolstenco, Direcţia Învăţământ General, Dubăsari |
Lasa un comentariu